Sunday, October 10, 2010

Zaman Kanak-kanak Cukup Indah Kan

Hai semua..salam 1 Malaysia... Hari ni tggal 10.10.10  tarikh yg cukup shantek kan..
Oh ya korang pa kabar? suda gosok gigi? sepa2 yg lum gosok gigi tu p la dulu nnti bau smpai sni pulak..hehe gurau ja la.. Seblum mula cerita Jom kita Senyum beramai2..Ngeeeeeehhh ^____* ok da smbung crita balik.


Siapa yg pernah lalui zmn kanak2? sila angkat kaki hehe mmgla bah semua penah lalui zman tu kan,adaka org yg dlahirkan trus jd org dwasa?Lau ada sy mau jmpa dia oh mo mnta autograf..tiadala itu semua tu mana ada khayalan semata2 sja bah...besh kan zaman kanak2 sy rindu la korg x rindu? Masa saya kecil jadual sy sentiasa padat ada sja aktiviti yg perlu sy dan geng2 sertai mgalahkan org dewasa bah..Hari ini main guli,esok main layang2,esok lagi main kejar2, mandi sungai, pegi mamancing, masuk hutan, pegi sawah mmg padat aktiviti la..smpai ruma kena marah sbb 1 hari  bjalan..Korang perasankan budak2 x takut panaskan mcm sy dlu xtkt panas tp skg pnyala tkut panas kena matahari sja mula suda mgeluarkan komen2 'panasla, hitamla kulit sy ni, bpeluhla inila itula aiks mcm2 sja..kan..kan..hehe


Masih sy ingat: dlu kmi pernah pegi main tembak2 dalam hutan ala guna senapang kayu ja dan peluru mgunakan biji getah..besh gila mcm betul2 p bperang pulak..Rasa mcm dunia ni kami yang punya..hahahha ketawa sambil bguling2..sy penah lemas di sungai tp kjadian tu xda kena mgena dgn mandi sungai nasibla sy bjaya d selamatkan syukur2..ni peristiwa sy x bleh lupa smpai bila2 'di ikat di tiang jemuran' bunyi mcm lucu ja kan'..korg ble bygkan cm na keadaan sy msa tu..ni la akibat kalau budak jajal ehhehe..msti da yg ttnya2 knapa sy di ikatkan?begini msa tu ada kaka ni bawa sy jlan p mlawat kwn dia crita punya crita x sedar hari suda gelap jadi abg kaka da kluarga risau sy msi x muncul druma..jadi kaka dan abg sy ni kluar la p mcri x jg jumpa2 tkut kalau2 sy ada apa2 kna culik oleh *PENGAIT* ni sabah pnya bhsa klau semenanjung xtau plak pggl apa heheee.. dipendekkan crita bila abg dan kaka sy ni npk ja kelibat sy trusla sy kna hentam kena pukul pastu smpai ruma kna ikat plak..kesiankan sy..ni la kenangan yg sy x ble lupa dan sgt indah bgi sy sbb bukan suma org dpt kenangan cm ni wlupun agak memalukan tp xpa ini hanya sekadar perkongsian ikhlas dr sy utk rakan2 blogger suma..Mimang nakal dan comot kan sy msa kecil..


Apa yang bleh katakan zman kanak2 ni mmg memberi sejuta kenangan bagi diri saya dan hanya 2 perkara yg sy tahu GEMBIRA dan SEDIH..gembira sbb xda benda yg harus d pkirkan mcm org dewasa yg mpunyai mcm2 mslh dan dugaan hidup manakala sedih pula sedih krna pkara yg remeh temeh mudah hilang rasa sedih itu bukan cm org dewasa kdg2 sedih itu d simpan dlm2 dn lama pula mo hilang tu..kan..kan..kan..


Dan begitula entri kali ini yg serba sedikit magarut lagi mcarut..Tapi ini KISAH BENAR tau..baikla smpai dsini sja la tuk kali ini mudah2an kta bjumpa lagi di masa dan hari yg lain...Terima kasi la kpd siapa2 yg sudi mberikan sdikit ruang tuk mbaca crita ini...hehe


Pengajaran yg boleh diperolehi ialah PLEASE PLEASE KAMU JANGAN NAKAL nnti jdi mcm sy..hehe


Babai kawan kawan..Take care ya..skali lg JOM senyum bramai2..^_^

5 comments:

mizz greenApple said...

sy juga nakal la kecil2 dulu..
tp skrang sy suda baik bah..
hee~ :)

nadzirah aqilah said...

dulu lau nakal2 sume jd cumil+kiut.. tapi bila dh besar nak jd nakal.. jgn harapla....~~~ (^__^)

Fantastic Ajane said...

wahahhah... bset kan masa knak2... di kg lagi la happening..:)

sop said...

zaman kanak2 plg best.. :)

OrkidscyL said...

mizz greenApple: hehe ya bah..sa pun x suda brpa nakal tggl 40% lg la nakal sy..

Anis: btul2..lau org bsr yg nakal lain yg jdi nnti kan..hehehee

Kak FA: ya bah lau d kg smua prmainan pun ada..

SOP: Ya beol2..sy sokong 101% hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...