Friday, January 28, 2011

Oh cikgu

selamat pagi cikgu... terima kasih cikgu.. *rindu mo ucap selamat ma cikgu2, terutama bila cikgu masuk kelas dan semua pelajar berdiri dan ucap selamat.. tabikla sama insan yg bgelar cikgu sbb durang ni tahan btul mental..pelajar tidur dlm kelas, bercerita masa cikgu mengajar, x buat keja rumah, melawan ckp cikgu dn byk lagi situasi yg menyakitkan hati tapi drg tetap jg bersabar..  tabik spring la sma kamu.. dan sampai bila pun saya akan tetap mengingati dan menghargai jasa cikgu2.. terima kasih kerna menjadi cikgu saya...

akhir2 ini saya rindu betul mo belajar.. belajar ABC, 123, membaca, menulis dan mengira... hampir setaun suda saya  meninggalkan kehidupan sebagai seorang pelajar.. tiba2 timbul pula perasaan mo jadi seorang pendidik..
aaarrgggg sy mau jadi cikgu tp jadi cikgu bukan mudah..bukan setakat petik jari saja trus jadi cikgu kan.. kena masuk U atau institusi pendidikan dlu itupun bkn senang mo dpt kena isi borang, p ujian meDsi dulu, bla suda lepas kena p interview meDsi lagi kalau layak baru diterima.. itu pun diterima sbgai seorang pelajar OK..belum begelar sbgai seorang CIKGU.. banyak lagi yang perlu dilalui..
kepada kawan2 yang masi menuntut ilmu tu korang belajar rajin2 la k.. buktikan pada semua orang akan kebolehan yang kamu ada...

dan saya??? saya juga akan cuba untuk  memperbaiki kehidupan saya.. peace*smbil kenyit mata


1 comment:

Anonymous said...

sembang waktu cikgu ngajar memang tak leh tinggal.

wat homework paling tak suka.. esok pagi tiru kawan. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...