Saturday, March 5, 2011

Apa Kau Rasa

hai salam sejahtera
Andai kata suatu hari nanti korang jd bos punya duit yang berjuta-juta lemon apa kau rasa.
Bila kau cakap dgn org dgn gaya sopan santun suara yg ermm kira lembut lepastu dia jawab dgn nada yg agak kasar apa kau rasa? dgn ada nampaknya kerut d kening tau la mmg sedang dlm badmood.

Aduhai..*sigh
Situasi lebih kurang camni: Tadi pagi masa smpai tempat keja cam besala menyapu blah blah Siap! lebih kurang jam9 camtu adala custmer datang beli brg tp dia ni bukan bayar terus pun dia akan sign ja  ujung bulan baru bayar.So cash bill sangat diperlukan saat ini cari punya cari x jumpa so sy pkir benda tu msti laupan bawa blik ruma. Miss suru sy pegi ambik d ruma so mau x mau kena peGi juga. Sesampainya saya diruma tu trus npak muka laupan jd saya hadiahkan dia snyuman yg kira OK la tp hampa dia x tengok pun * laupan pempuan ok malah dia sambut kdtgan saya dgn ayat ni "Ah kenapa?*dgn nada yang agak keras,tiada senyuman walawei mood sy rusak trus oh npk kelakuan dia cmtu tp still bleh pkir positif lg.. so saya bgtau sy mau ambl cash bill, custmer menungu d oPis bah seganla kasi dia tggu lama2 mna la tau dia pun rushing juga.. masa bagi cash bill tu dia x tengok pun saya nsib da tauke tolong coverline dia.cut!

Situasi kedua: Jam menunjukkan kira2 pukul 10.30am laupan dan  miss keluar ada urusan. Oleh kerana saya ni hanya pekerja bahawa so apa2 pun saya kena rujuk dengan dorang dlu masa dorang keluar ada lorry sampai hantar barang dan ada cas pengangkutan, saya mana punya kuasa mo bagi duit smbarangan ni jadi sy kol Miss tapi masa sy kol tu laupan yang sambut. Saya punya la panas bila saya tanya baik2 dgn nada yg sopan kena baalas dgn nada kasar urhhhh saya yg mmg menahan marah dr pepagi bckap kasar juga lepas dgr sora kasar dia tu. Ntah angin apa yg rasuk saya masa tu da saya ni orng yg sensitip dgr orang ckp kasar ja trus hati layu den sikap panas bran pun buli tahan juga. Sungguh x sopan tp smua ni bukan saya mau pun terjadi d luar batasan.Tapi lepas sy jwb dia dgn nada kasar cm dia juga terus nada dia berubah, ada unsur2 lembut sikit. apa kau rasa bila kau kena ckap kasar juga?

Sebnarnya bukan niat mo biadap tapi saya ni pun ada juga perasaan berkali2 suda saya dgr laupan ckap cm tu dgn saya. x suka bila tiada apa2 pasal trus orng ckp kasar. bikin mood rusak. jadi pengajaran drpd crita diatas korang cri sndri.ngeehhh..

p/s: laupan sory bukan niat mo kuang hajar tp blajar la tuk hormat perasan org. jangan men lepas jak ckap.penerimaan seseorg tu x sama.ada yg tahan lasak dan saya bukan jenis tahan lasak jiwa lembut dan sgt sesensitip sitipnya. luahan perasaan yang bleh blah..hehe

2 comments:

Fantastic Ajane said...

dui sandi juga bos ko tu..nasib baik masa sa tukar2 keja dulu xda jg kana mcm tu ooo mandak..:) neway sabar ja la ko.. kdg ada bgsnya juga mcm tu... bila kita suda di atas nti kita blh beringat utk x treat urg cam tu juga..:) GBU kio..

nadzirah aqilah said...

adoii.. dasyatnya.. main psyko plak durang tu.. apa boley cakap kat cni... sabar je la kamu... lau mcm tu xjadi masalah lau kamu memberntak.. itu hak kamu.. kan3.. (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...